Kwaliteitsmonitor dienstverlening: redelijk tevreden, maar veel meer digitale bronnen gewenst

Eind 2017 deden de archiefdiensten in Gooi en Vechtstreek mee aan de Kwaliteitsmonitor Dienstverlening. De uitkomsten van deze peiling onder de bezoekers/klanten van de archieven zijn nu bekend. Gemiddeld kregen archiefinstellingen een 7,9 als rapportcijfer. De regionale diensten scoorden enkele tienden lager. Uit de rapporten blijkt waardering voor de dienstverlening in de studiezalen: het personeel wordt ervaren als hulpvaardig, vriendelijk en deskundig. Dit compenseert de nog kleinschalige digitale dienstverlening echter niet geheel. Voor het scannen van historische bronnen was tot nog toe weinig geld, maar vorig jaar is eindelijk een start gemaakt met het planmatig scannen van veelgebruikte bronnen. Dit jaar komen enkele daarvan beschikbaar op de website. De nieuwe website, waarover u al eerder las, zal later dan verwacht, maar ook in de loop van dit jaar te bewonderen zijn. Bij de bouw ervan wordt ook gebruik gemaakt van de suggesties en opmerkingen in de monitor.

U kunt de rapporten downloaden. Voor het Gemeentearchief Gooise Meren en Huizen hier en voor het Streekarchief Gooi en Vechtstreek hier.

Laatst gewijzigd: 01/03/18